Erasmus+ 2021

Η Πρόκληση να σπάσει ο φαύλος κύκλος των στερεότυπων

Το 10ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας Βόλου, το σχολικό έτος 2021-22 συμμετείχε και υλοποίησε πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο «Η συμβολή της σχολικής κοινότητας στην αποτροπή δημιουργίας Γκέτο -Περιθωριοποίησης - Κοινωνικού Ρατσισμού των Ρομά μαθητών».

10 Bologna

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου παρακολούθησαν στο πλαίσιο της κινητικότητας του προγράμματος Erasmus+ το σεμινάριο με θέμα «Διαφορετικότητα στην τάξη: διδασκαλία της ανεκτικότητας και υπερνίκηση των προκαταλήψεων και των διακρίσεων». Τα μαθήματα πραγματοποιήθηκαν  στη Μπολόνια μέσα στον Ιούλιο και συμμετέχοντες του σχολείου ήταν ο Διευθυντής του σχολείου Αναστάσιος Γούκος και οι εκπαιδευτικοί Ιωάννης Μακαντάσης, Κωνσταντίνος Χαρατσής, Απόστολος Χαρίσης, Σταματίνα Κουτσούτη, Σταυρούλα Διαμαντοπούλου, Ευθαλία Σκαμαγκούλη, Ευθυμία Θωμάκου, Ευτέρπη Σωτοπούλου, Ζωή Ιωαννίδου.

Το πρώτο βασικό βήμα των μαθημάτων ήταν η διερεύνηση της έννοιας της ταυτότητας. Οι εκπαιδευτικοί ασχολήθηκαν με την πρακτική και οπτική δραστηριότητα σχεδίασης των πορτρέτων τους για να βιώσουν την έκφραση της δικής τους ταυτότητας. Μετά από αυτό, η ομάδα μίλησε για το πώς η ταυτότητά μας μπορεί να επηρεάσει την αντίληψη του κόσμου και των άλλων.

Αντιμετωπίστηκαν επίσης βασικές προκλήσεις και ανησυχίες όσον αφορά την αναγνώριση και την προώθηση της πολιτιστικής πολυμορφίας. Ομιλίες βοήθησαν να αναγνωρίσουν ότι αυτό που κάνει εκπαιδευτικούς και τους μαθητές δεν είναι η χώρα αλλά ολόκληρη η κουλτούρα: στην πραγματικότητα, η ταυτότητά του καθενός αναπτύσσεται σε διάφορα και αλληλένδετα επίπεδα. Συζητήθηκαν τα αίτια της ύπαρξης στερεοτύπων και του αντίκτυπού τους, αρνητικά και θετικά, πώς σχηματίζονται τα στερεότυπα και πού μας οδηγούν. Εφαρμόστηκε η τεχνική της αφήγησης ώστε να διαπιστωθεί το πώς τα στερεότυπα μπορούν να εξελιχθούν σε κρίσεις και διακρίσεις.

Επιπλέον, δόθηκε έμφαση στο ευαίσθητο θέμα της ευαισθητοποίησης και του σεβασμού. Η οπτική μέσα από την οποία αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο είναι προϊόν της ταυτότητάς μας, επομένως η πραγματικότητα είναι διαφορετική ανάλογα με ποια οπτική εξετάζεται. Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε πολλές δραστηριότητες και προσομοιώσεις που συνδέονταν με την κριτική σκέψη για να κατανοήσουν πώς οι αξίες μας επηρεάζουν τον πολιτισμό και το αντίστροφο.

«Ως δάσκαλοι, στοχεύουμε οι μαθητές μας να είναι επιτυχημένοι, να αποκτήσουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις συμπεριφορές που χρειάζονται για να ευδοκιμήσουν στη ζωή τους. Η σύγχρονη κοινωνία μας είναι εξαιρετικά διαφοροποιημένη καθώς και πολυπολιτισμική, γεγονός που αντιπροσωπεύει έναν πλούτο αλλά μπορεί επίσης να φέρει δυσκολίες. Για τον λόγο αυτό, η προώθηση της διαφορετικότητας, του ανοιχτού μυαλού, της ενσυναίσθησης, της ανεκτικότητας και της συμπερίληψης στο σχολείο έχει καταστεί ζωτικής σημασίας για τους δασκάλους και τα σχολεία, με στόχο να επηρεάσουν τους μαθητές και την κοινωνία», αναφέρει ο κ. Αναστάσιος Γούκος.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου επέστρεψαν από το ταξίδι τους γεμάτοι εμπειρίες και γνώσεις, σχετικά με το αντικείμενο του προγράμματος. Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, με την έναρξη του νέου Σχολικού έτους 2022 - 23, θα λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές στη διάδοση των γνώσεων και των εμπειριών αυτών, τόσο στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της σχολικής τους μονάδας, όσο και σε εκπαιδευτικούς άλλων σχολικών μονάδων, σε σχετική ημερίδα που διοργανωθεί.

Σχολική Αφίσα School_Poster  Φωτ1, Φωτ2

Οδηγός καλών Πρακτικών 

Good Practices

Εργαστήρια Δεξιοτήτων Γ'

Θεματικός Κύκλος:

Φροντίζω το Περιβάλλον

Επιμέρους Θεματική Ενότητα/Υποενότητα:

Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

Ο δικός μας τίτλος:

«Ταξιδεύω με το τρένο»

Στo πλαίσιo του εργαστηρίου δεξιοτήτων η Γ τάξη πραγματοποίησε τις εξής δράσεις στον 1ο κύκλο:

  ·       Οι μαθητές γνώρισαν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και πιο συγκεκριμένα τα τρένα και την ιστορική τους εξέλιξη παγκόσμια ως ένα σημαντικό στοιχείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Εστιάσαμε ιδιαίτερα στο τρενάκι του Πηλίου που αποτελεί σπουδαίο κομμάτι της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς για το Ν. Μαγνησίας.

·    ·      Έγινε ομαδικά μία κατασκευή κολάζ με διάφορες εικόνες από τρένα όλων των τύπων στο πέρασμα του χρόνου:

·      ·     Oι μαθητές κατασκεύασαν ένα πολύχρωμο τρενάκι:

·      ·     Έγινε ανάγνωση του παραμυθιού του Ευγένιου Τριβιζά «Ο Λαίμαργος Τουνελόδρακος» και στη συνέχεια οι μαθητές κατά ομάδες επιδόθηκαν στην δημιουργία ενός κολάζ:

 

·     ·      Πραγματοποιήθηκε συνέντευξη του κ. Δημήτρη Νικολάου ,του Περιφερειακού Διευθυντή των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας,ο οποίος απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των μαθητών.

Eikona 1

 

 

Θεματικός Κύκλος:

 

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

 

Επιμέρους Θεματική Ενότητα/Υποενότητα:

 

Συμπερίληψη,αλληλοσεβασμός,διαφορετικότητα

 

Ο δικός μας τίτλος:

 

«Όλοι διαφορετικοί- όλοι ίσοι»

 

Στo πλαίσιo του εργαστηρίου δεξιοτήτων η Γ τάξη πραγματοποίησε τις εξής δράσεις στον 2ο κύκλο:

 

·         Οι μαθητές έμαθαν για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Επίσης, γνώρισαν τις διάφορες μορφές αναπηρίας που υπάρχουν και απέκτησαν σεβασμό και ενσυναίσθηση απέναντι στα άτομα με ιδιαιτερότητες και κατανόησαν την έννοια της διαφορετικότητας.

 

·         Συμμετείχαν σε μουσικοκινητικές δραστηριότητες και παιχνίδια ρόλων, μέσα από τα οποία ανέπτυξαν περισσότερη ενσυναίσθηση, μπαίνοντας στη θέση του άλλου και εμπέδωσαν καλύτερα τη διαφορετικότητα.

 

·         Επίσης, προβάλαμε σε βίντεο το παραμύθι του DavidMcKee «Ο Ελμέρ ο παρδαλός ελέφαντας» https://www.youtube.com/watch?v=xjRiS2GHeO0 και στη συνέχεια

 

οι μαθητές ζωγράφισαν όπως αντιλήφθηκαν το παραμύθι και κατανόησαν ότι όλοι μας έχουμε τις ίδιες ανάγκες και τα ίδια δικαιώματα.

 

·         Επιπλέον, ήταν πολύτιμη η συμβολή δύο συναδέλφων, της καθηγήτριας Εικαστικών κ. Ευαγγελίας Γεωργουλά, με τη βοήθεια της οποίας οι μαθητές δημιούργησαν την αφίσα του προγράμματος με τίτλο «ΌΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ-ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ», καθώς επίσης και η συνεισφορά της καθηγήτριας Μουσικής, κ. Σοφίας Ξένου, η οποία βοήθησε τα παιδιά να ερμηνεύσουν το ποίημα «Αν όλα τα παιδιά της γης (1997)» Ποίηση: Γιάννης Ρίτσος, Μουσική: Μίμης Πλέσσας .

 

·         Τέλος,οι μαθητές στα πλαίσια του μαθήματος των Εικαστικών αποτύπωσαν την εικόνα όλων των παιδιών της γης όλων των εθνικοτήτων και δημιούργησαν την αφίσα του προγράμματος με τίτλο «ΌΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ-ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ», στην οποία όλα τα παιδιά της γης κρατούν το ένα το χέρι του άλλου γύρω από τον πλανήτη Γη.

Eikona 2

 

 

Υπολογιστές και Τρόποι Συμπεριφοράς

 

Συμπλήρωση Φόρμας ερωτημάτων από Ε1 εδώ

Δραστηριότητα 1η

Η πρώτη δραστηριότητα αποτελούσε βιωματικές δράσεις στο χώρο της τάξης και τη συμπλήρωση αντίστοιχων ερωτηματολογίων.

Δραστηριότητα 2η 

Σήμερα θα πρέπει να ακολουθήσετε τους παρακάτω δύο συνδέσμους και να παίξετε τα δύο παιχνίδια αφού ΠΡΩΤΑ διαβάσετε τις οδηγίες. Στη συνέχεια θα πρέπει να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο.

Παιχνίδι 1

Παιχνίδι 2

Ερωτηματολόγιο

Ευρωπαϊκά και Εθνικά Προγράμματα

Η ιστοσελίδα είναι προσωρινά μη διαθέσιμη λόγω συντήρησης!

This page is temporarily under maintenance!

under maintenance

Παρακαλώ επανέλθετε σε λίγες μέρες!

Please visit us again in a few days!

 

Προγράμματα ERASMUS KA1/ΚΑ122

2021-2022: Erasmus+ KA122, Η συμβολή της σχολικής κοινότητας στην αποτροπή δημιουργίαςΓκέτο - Περιθωριοποίησης - Κοινωνικού Ρατσισμού των Ρομά μαθητών. (Περισσότερα εδώ)

2017-2018: Erasmus+ KA1, «Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως μέσο αποτροπής της παραβατικότητας και του κοινωνικού αποκλεισμού των Ρομά μαθητών» (Περισσότερα εδώ)

2016-2017: Erasmus+ KA1«Η σχολική διαρροή των Ρομά μαθητών σε σχέση με τη σχολική τους επίδοση και την οικογένειά τους» (Περισσότερα εδώ)

 

Ευρωπαϊκά Προγράμματα

Ευρωπαϊκά Προγράμματα ERASMUS

 

Το 10ο Δημοτικό Σχολείο τα τελευταία χρόνια έχει επανειλημμένως συμμετάσχει σε Ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ 

Συγκεκριμένα:

Σχολικό Έτος 2017-18 στο πρόγραμμα «Η Α/βάθμια εκπαίδευση ως μέσο αποτροπής της παραβατικότητας και του κοινωνικού αποκλεισμού των Ρομά μαθητών» 

« Η σχολική διαρροή των Ρομά μαθητών σε σχέση με την οικογένειά τους και την σχολική τους επίδοση»

Σχολικό 'Ετος 2021- 22στο πρόγραμμα «Η συμβολή της σχολικής κοινότητας στην αποτροπή δημιουργίας Γκέτο - Περιθωριοποίησης - Κοινωνικού Ρατσισμού των Ρομά μαθητών».

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Σχολικό Έτος 2021- 2022

Η φετινή χρονιά είναι η πρώτη χρονιά που τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (ΕΔ) εντάσονται στο ωρολόγια προγραμμα και όλες οι τάξεις εφαρμόζουν τις δικές τους δράσεις. 

Παρακάτω παρουσιάζεται μέρος των δράσεων των διάφορων τάξεων του σχολείου μας σε κάποιες από τις ενότητες των ΕΔ. Για τις δραστηριότητες τη Γ΄Τάξης κάντε κλικ εδώ

Τάξεις Α' και Δ'

Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων , οι μαθητές της Α και Δ τάξης ασχολήθηκαν με την ενότητα Ευ Ζην και συγκεκριμένα με την υγιεινή διατροφή . Στόχος του προγράμματος ήταν η υιοθέτηση σωστών διατροφικών συνηθειών  και σωματικής άσκησης . Οι μαθητές κατανόησαν τη σημασία της σωστής διατροφής για την ανάπτυξή τους μέσα από διάφορες δραστηριότητες (χειροτεχνίες , κατασκευές ), εκπαιδευτικά βίντεο, διαδραστικά παιχνίδια και ενημέρωση –παρουσίαση από ειδική διατροφολόγο. (Ακολουθούν φωτογραφίες από τις δράσεις των μαθητών)

IMG 20211125 111456 1IMG 20211125 112501 1received 299483818557645 1

 

ENΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ&ΕΥΘΥΝΗ (Τμήμα:Ε1, 2021-22)

ΜΙΑ ΠΑΡΕΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ

Κατά την διάρκεια της υλοποίησης των εργαστηρίων καλλιεργήθηκε η ενσυναίσθηση και η κοινωνική ευαισθησίαΟι μαθητές/τριες κατανόησαν την σημασία της συμπερίληψης σε μια κοινωνία που θέλει να λέγεται δημοκρατική. Αναγνώρισαν την ύπαρξη στερεοτύπων για την διαφορετικότητα και ένιωσαν την ανάγκη αποδόμησής τους. Γνώρισαν διάφορα είδη αναπηρίας ενώ με βιωματικό τρόπο ήρθαν στην θέση του “άλλου" οπότε και συνειδητοποίησαν την ανάγκη της δημιουργίας συνθηκών ισότιμης πρόσβασης και συνύπαρξης όλων των ατόμων. Κατανόησαν την διασύνδεση των εννοιών της συμπερίληψης, του αλληλοσεβασμού και της αποδοχής της διαφορετικότητας. Κατά την εξέλιξη του προγράμματος τα παιδιά βίωσαν διάφορα συναισθήματα που τα ώθησαν να προβληματιστούν, να προσπαθήσουν, να αναθεωρήσουν, να κατανοήσουν, να παίξουν, να συνεργαστούν, να χαρούν, να δημιουργήσουν και τέλος να υιοθετήσουν τις αξίες της συμπεριληπτικής κουλτούρας.

 eiksunergtuflxer